Decennialang de go-to-structuur voor velen e-commerce bedrijven is een alles-in-één monoliet-opstelling geweest, die de front-end — of digitale storefront — en de backend — of server-side met elkaar verbindt.
Hoewel een monolithische oplossing misschien de juiste keuze is voor kleine tot middelgrote bedrijven met beperkte vereisten, kan dit soort technologie voor enkele uitdagingen zorgen als uw bedrijf zich in de de bedrijfsruimte en vereist meer complexiteit, zoals uitbreiden naar nieuwe regio’s of doorverkopen verschillende marktplaatsen en sociale kanalen.
De oplossing? MACH-architectuur.
Volgens de MACH Alliantie, MACH (microservices, API-first, cloud-native SaaS en headless) is een technische industriestandaard die moderne technologie beschrijft. In tegenstelling tot monolithische architectuur, stelt MACH bedrijfseigenaren in staat om de technologie te kiezen die het beste aansluit bij hun behoeften en toekomstige roadmap.
Opgericht in 2021, de jaarlijkse MACathon evenement is een kans voor teams over de hele wereld om hun meest baanbrekende, innovatieve ideeën te presenteren met behulp van MACH-technologie en composable architecturen.
Dit jaar, BigCommerce was enthousiast om mee te doen aan de actie – en nam drie MACathon-awards mee naar huis!
MACathon 2022: Versnel met MACH-snelheid
Met als thema “Versnel met MACH-snelheid”, daagde de MACathon van dit jaar de deelnemers uit om “een echte uitdaging te benadrukken en te laten zien hoe deze technologie de oplossing is om groei te stimuleren, iets beters of snellers te bereiken dan voorheen, of mensen op betere manieren van dienst te zijn.”
Om deel te nemen aan het evenement, moest elk MACathon-team een demovideo van drie minuten indienen waarin hun project werd uitgelegd, waarom ze ervoor kozen, welke technologieën ze gebruikten, hun resultaten en hoe ze van plan zijn hun project na de MACathon voort te zetten.
Bovendien heeft elk team architectuurdiagrammen van hun oplossing en documentatie ingediend waarin wordt uitgelegd waarom ze de technische stapel hebben gekozen die ze hebben gebruikt.
Met € 3.250 aan prijzen culmineerde de MACathon in zes awards voor de projecten die blijk gaven van maatschappelijk belang, haalbaarheid, gebruik van MACH-technologie en innovatie.
Composable Commerce gebouwd voor groei
Samenwerken met Inhoudsstapel en uniform, BigCommerce en ons MACathon-team – genaamd “Rage Against the MACHine” – wilden een manier creëren om nieuwe sites snel en naadloos te lanceren.
Iris Schiefer, Senior Enterprise Account Executive bij BigCommerce, gebruikte het Italiaanse lingeriemerk La Perla om het project en doel van het team uit te leggen.
Hoewel La Perla al een belangrijke e-commercesite had, besloot het merk in januari 2022 om meerdere winkelpuien te lanceren. Dit omvatte een voor haar cosmetica- en geurdochteronderneming, La Perla Beauty, die een iets andere look en feel zou hebben en zich op een ander publiek zou richten dan de belangrijkste e-commercesite.
“We dachten: ‘Wat als we het voor verkopers heel gemakkelijk konden maken om een nieuwe site op te starten, deze er anders uit te laten zien en er anders uit te laten zien, in staat te zijn om te testen en te leren in nieuwe markten, de site offline te halen, te leren, te herhalen, te lanceren en opnieuw testen en in staat zijn om die componenten weer klaar voor gebruik te hebben, “zei Scheifer. “Dus hebben we een composable commerce stack accelerator.”
Met de accelerator kan een bedrijfseigenaar met slechts een paar klikken een websitethema kiezen en een nieuwe etalage lanceren, legt Hadi Farhat uit, een Senior Sales Engineer bij BigCommerce die aan het project werkte met Tim Benniks en Ante Sépic van Uniform.
Gebaseerd op uniforme ervaring orkestratie (gedetailleerd in De MACathon-blogpost van Uniform), een BigCommerce headless commerce en een Contentstack headless CMS, biedt de accelerator technische teams een snelle en gemakkelijke oplossing om te testen en te leren – zonder de noodzaak van zware ontwikkeling op de backend.
“Ons doel was om te laten zien dat het samenstellen van scaffolding stacks toegankelijk is voor alle belanghebbenden, niet alleen voor ontwikkelaars”, aldus Benniks. “Door gebruik te maken van de Uniforme orkestratielaag, konden marketeers de inhoud bekijken en bewerken die is opgeslagen in zowel BigCommerce als Contentstack op één plek. Voor hen was het een naadloze ervaring – en het lijkt erop dat we ons doel hebben bereikt, want het publiek vond het gewoon geweldig.”
Als je wilt weten waar alle hype over gaat, bekijk dan de Rage Against the MACHine demo video.
BigCommerce wint 3 MACathon 2022 Awards
Eind juni 2022, in het hart van Londen, MACH Alliantie organiseerde een groep uitvoerende leiders, technologiebesluitvormers en front-endontwikkelaars van over de hele wereld voor zijn jaarlijkse MACH ONE-conferentie.
Hoewel het tweedaagse evenement vol zat met keynotesprekers, breakout-sessies en mogelijkheden voor loopbaanontwikkeling, heeft de conferentie een van de meest opwindende sessies voor het laatst bewaard: de winnaarspresentaties van de MACathon van dit jaar – en we zijn verheugd om aan te kondigen dat BigCommerce maakte deel uit van de stack voor drie van de zes winnende projecten!
- MACHnificent kampioen: Voor de overall winnaars van de MACH Alliance MACathon (gesponsord door Actindo).
- De integratiekampioen: Voor het team met de meest innovatieve combinatie van op elkaar gestapelde oplossingen (gesponsord door Contentstack).
- De volwassenheidskampioen: Voor de meest complete end-to-end oplossing (gesponsord door Fluent Commerce).
Het laatste woord
Nu de concurrentie in de e-commerce-industrie oplaait, is het creëren van een website die opvalt cruciaal voor succes. Maar een website die opvalt, is er een die de beste gebruikerservaring biedt aan de frontend en de beste ontwikkelaarservaring aan de backend.
Met MACH-technologie hebben bedrijfseigenaren nu de flexibiliteit en wendbaarheid om hun bedrijfstechnologie toekomstbestendig te maken en hun digitale e-commerce-ervaringen te verbeteren.
credit : Source link