Met groeimarketing kunt u uw doelen en marketingstrategie afstemmen, uw publiek begrijpen en uzelf positioneren voor succes door u in staat te stellen te schalen en inkomsten te genereren.
Groeimarketing is een echte krachtpatser, maar zijn zegeningen kunnen soms verdubbelen als zijn vloeken. JuisteExpressie legt uit waarom groeimarketing zo krachtig is en welke marketingvalkuilen je moet vermijden.
Groeimarketing is een tak van marketing die specifiek gericht is op omzet en bedrijfsgroei. Het combineert marketing, verkoop, technologie en meer om een bedrijf op te schalen en meetbare resultaten te zien. Maar met die kracht komt een grote verantwoordelijkheid!
Hoewel groeimarketing het vermogen heeft om uw bedrijf te transformeren, kan het, als het onjuist wordt gedaan, ook enkele grote uitdagingen met zich meebrengen. Zolang je je bewust bent van de meest voorkomende valkuilen voor groeimarketing, kun je het volledige potentieel hiervan benutten inkomstengenerator.
De sterke en zwakke punten van groeimarketing
1. Alle stukken uitlijnen
Groeimarketing is het krachtigst als je al zijn ongelijksoortige onderdelen op één lijn brengt… maar dat is ook een van de grootste uitdagingen!
Groeimarketeers worden geconfronteerd met het feit dat ze van alle markten thuis zijn en de taak hebben om de integratie tussen marketingkanalen uit te zoeken en hoe ze content kunnen afstemmen op een strategie met workflows!
Het kan moeilijk zijn om al deze bewegende delen bij te houden, maar wanneer elk stukje van de puzzel samenkomt, kan groeimarketing volledig slagen. Growth marketing is in veel opzichten verwant aan een horloge: een horloge bestaat uit vele tandwielen en tandwielen die draaien en elkaar beïnvloeden.
Wanneer een versnelling breekt, veroorzaakt dit een domino-effect dat het hele mechanisme voor een lus gooit. Maar als alles in harmonie werkt, tikt de klok naadloos en geeft hij de tijd aan. Dus ook de componenten van groeimarketing zijn als de tandwielen en radertjes van een klok. Als de ene niet werkt, heeft dat een negatieve invloed op de rest. Maar als ze allemaal op elkaar zijn afgestemd, hebben uw inspanningen op het gebied van groeimarketing een grote kans van slagen.
De sleutel tot deze afstemming is een duidelijk begrip van hoe elk onderdeel werkt binnen uw algemene strategie en workflow. Het betekent ook niet aannemen dat wat voor het ene marketingkanaal werkt, kan worden geëxtrapoleerd naar de rest.
Als u bijvoorbeeld de betrokkenheid op sociale-mediakanalen zoals Facebook en Twitter wilt vergroten, maakt u inhoud die speciaal voor die platforms is ontworpen (zoals video’s) in plaats van bestaande berichten van andere sites zoals LinkedIn of Pinterest te hergebruiken.
2. Naamsvermelding: vriend of vijand?
Echte attributie is wat groeimarketing krachtig maakt, maar het kan ook een van de grootste beperkingen zijn.
Groeimarketeers moeten vaak bewijzen wat ze waard zijn om plaats te nemen aan de strategische tafel en laten zien dat ze geen budgetzwarte gaten zijn. Dat is waar tracking en attributie binnenkomen.
Tracking en attributie worden gebruikt om de ROI van marketing te bewijzen en kunnen marketeers helpen te onderzoeken welke strategieën, kanalen en inspanningen werken en welke niet. Periodieke rapportages die deze informatie weergeven zijn cruciaal, zowel intern voor marketeers als extern voor klanten, om te zien.
Het is belangrijk op te merken dat tracking en attributie niet beperkt zijn tot een bepaald deel van de trechter. In feite moeten ze bijdragen aan volledige zichtbaarheid, zodat elke stap van de reis van de klant goed wordt gevolgd.
Dus, als tracking en attributie ongelooflijk nuttig en noodzakelijk zijn voor marketeers, wat is dan de uitdaging?
Wanneer mensen perfecte tracking en perfecte attributie te veel beloven, ontstaan er problemen. Hoewel het een noodzaak is, is het proces van tracking en attributiemarketing verre van perfect en zeker niet consistent.
Verkeersattributie kan worden weggelaten, verschillende attributiemodellen rapporteren over verschillende statistieken en kanaalsourcing kan gebrekkig zijn.
Groeimarketeers moeten vanaf het begin duidelijke verwachtingen stellen aan klanten en duidelijk maken dat tracking geen magisch, perfect proces is, en dat ook niet. Dus hoewel de waarheid in de gegevens zit en het bijhouden van campagnes cruciaal is, zijn redelijke verwachtingen van alle kanten een must.
3. Marketeers = gegevenswetenschappers + psychologen
We hebben eerder vermeld dat groeimarketeers alleskunners zijn, en het kan niet meer waar zijn. Naast hun marketinginspanningen treden alle marketeers ook op als kunstenaars, datawetenschappers en psychologen.
Die laatste twee zijn vooral opmerkelijk omdat het in een branche waar data centraal staat, een uitdaging wordt om data in evenwicht te brengen met interpretatiegedrag dat verder gaat dan de statistieken.
Gegevens vertellen een verhaal, en het is zeer de moeite waard om te weten, maar het risico van een voorkeur voor bevestiging bestaat ook bij het analyseren van gegevens. Om echt een geweldige groeimarketeer te zijn, moet je ook een geweldige psycholoog zijn die het publiek begrijpt en meevoelt en verder denkt dan cijfers.
Dat is makkelijker gezegd dan gedaan, maar het helpt om eerst de klant en zijn bedrijf te leren kennen. Door de passies en drijfveren achter een bepaalde organisatie te leren, wordt het gemakkelijker om campagnes te maken voor en contact te maken met het publiek.
4. Niets werkt voor altijd
Inspanningen voor groeimarketing werken … totdat ze dat niet doen. Het laatste voordeel van groeimarketing dat zich kan voordoen als een uitdaging, is hoe noodzakelijk het is om een wendbare, aanpasbare groeimarketeer te zijn.
Groeimarketing is krachtig. Het is wat een kleine, onbekende startup verandert in een wereldwijde krachtpatser. Maar wat werkt en wat resoneert in groeimarketing, evolueert voortdurend en kan per klant verschillen. Met andere woorden, er is geen “one-size-fits-all” oplossing voor groeimarketing.
Als een unieke groeimarketingstrategie wordt ontwikkeld, uitgevoerd en gecontroleerd, kan deze enorme vooruitgang boeken bij het genereren van inkomsten en schaalvergroting. Maar als groeimarketeers de unieke behoeften van elke klant niet erkennen en niet snel op de been zijn als dingen veranderen, dan zal groeimarketing nooit zijn volledige potentieel bereiken.
Conclusie
Groeimarketing is op zijn zachtst gezegd niet eenvoudig. Het vereist veel vallen en opstaan en er zijn altijd nieuwe manieren om je strategie en campagnes te verbeteren. De uitdagingen van groeimarketing gaan hand in hand met de aspecten die veel potentie hebben.
Zolang groeimarketeers en hun klanten zich bewust blijven van valkuilen en voordelen, kan groeimarketing een inkomstenmachine worden. Als je geïnteresseerd bent in een groeimarketingbureau dat weet hoe je deze uitdagingen het hoofd kunt bieden om echte resultaten te leveren, bekijk dan ProperExpression.
credit : Source link